środa, 7 kwietnia 2010

Amber Gold - cud czy oszustwo?

Ten wpis na temat Amber Gold jest już stary. Uważam, że temat Amber Gold w pewnym sensie wyczerpałem. 

Cieszę się, jeżeli znajdziesz w poniższym wpisie to czego szukasz. Jeszcze lepiej jeżeli nabierzesz ostrożnego krytycyzmu i realizmu co do tego typu ofert.. 
Polecam inne wpisy z tego bloga, które mogą być dla Ciebie interesujące - są to wpisy dotyczące prawdziwego inwestowania w prawdziwe złoto:
Pierwotna treść artykułu:

Pojawiają się gdzieniegdzie reklamy, plotki, opinie i inne insynuacje na temat czegoś co zowie się Amber Gold. Firma, reklamuje się jako pierwszy w Polsce dom składowy. Owszem sprawdziłem, są zarejestrowani (chociaż adres się z KRS nie zgadza).

Reklamują się też oferując lokaty w złocie na 10%. Ciekawe. Dla mnie ciekawym jest, jakim cudem gwarantują na lokacie w złoto zysk 10% rocznie, skoro sama idea lokaty w złoto polega na tym, że kupuje się złoto i płaci domowi składowemu za jego przechowywanie.




-->

Pokusiłem się więc, o przeglądnięcie strony internetowej w poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie - jak oni to robią. Skoro oni potrafią rozmnażać złoto, tak żeby klient dostał 10% więcej i żeby oni na tym zarobili, to jakiś cud w tym musi być. Niestety, poza stekiem ogólników i bełkotu nie niosącego ze sobą żadnej informacji, nic nie znalazłem.

Matematycznie rzecz ujmując oferują rzecz niemożliwą. Jak na lokacie w złoto zarobić 10% rocznie i jeszcze pokryć koszty składowania złota? Chyba między innymi dlatego korporacja ta znalazła się na liście alertów KNF.

Ja też zalecałbym daleko posuniętą ostrożność w powierzaniu pieniędzy tego typu przedsiębiorcom. Nie znam szczegółów zapisów umowy, pomiędzy nimi a klientem, ale jestem pewien, że znajduje się tam zestaw sztuczek zapewniających, że 10% zysku trafi w ręce firmy a nie klientów.
Stąd zalecam lekturę listy alertów KNF przed połakomieniem się na te i tego typu podobne oferty.

PS. Update z 13.05.2010 Niedawno opisałem jak mi się wydaje, że działa model kontraktów który oferuje Amber Gold, wydaje mi się, że jeśli kogoś zainteresował niniejszy wpis powinien się także zapoznać z tym.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Komentarze na blogu są moderowane. Zastrzegam sobie prawo do zablokowania komentarza bez podania przyczyn. Komentarze zawierające linki wyglądające na reklamowe lub pozycjonujące - nie będą publikowane.

-->